Seminare

Um der Zielsetzung einer umfassenden und interdisziplinären Ausbildung gerecht zu werden, ist die Teilnahme an Seminarveranstaltungen aus dem umfangreichen Angebot der NORDAKADEMIE verpflichtender Bestandteil des Curriculum.

Die über 100 wählbaren Seminarveranstaltungen ergänzen dabei die Pflicht- bzw. Prüfungsfächer um Veranstaltungen zu Persönlichkeitsentwicklung, aktuellen Managementthemen und fachbezogenen Spezialthemen. Sie erstrecken sich über den gesamten Studienverlauf und sind inhaltlich von den fachlichen Modulen unabhängig.

Für die Seminaran- und abmeldung sowie die Teilnahmeverpflichtung an Seminaren schauen Sie bitte in das "Merkblatt Seminare", welches Sie im Intranet CIS finden.

Die Kenntnis wissenschaftlicher Arbeitsweisen und Methoden sowie deren effiziente und effektive Nutzung stellt angesichts der zunehmenden Durchdringung wissenschaftlicher Prozesse in immer breitere Bereiche der Hochschul- und auch Unternehmenspraxis eine wichtige Kompetenz dar. Um fundiert wissenschaftlich arbeiten zu können, gibt es daher eine im ersten Semester angebotene Seminarveranstaltung "Wissenschaftliches Arbeiten und Methoden", die von allen Studierenden belegt werden muss.

Die Seminare in Q2/2024 finden, bis auf wenige Ausnahmen, als Präsenzseminare auf dem Campus in Elmshorn statt.

(Sie finden hier den aktuellen Raumplan als pdf-Datei).

 

Kontakt

Doreen Conrad

Doreen Conrad
Seminarwesen
Telefon: +4941214090288
E-Mail

Cosima Schwarke

Cosima Schwarke
Hochschulverwaltung
Telefon: +4941214090162
E-Mail

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Seminar Business Development

Von: Freitag, 29.04.2022

Bis: Samstag, 30.04.2022

Bemerkung:

Fr 16:30 - 20:30, Sa 09:00 - 18:00 Uhr

Online-Seminar

 

 

Themenbereich: Internationales

Prüfungsform: Mündliche Prüfung

Kreditpunkte: 0.5

Workload: 15

Dozent : Prof. Dr. Konstantin Kostin

Inhalt:

In today’s highly competitive world there is a limit to the opportunities that companies can take up. Modern companies can’t solve problems by using the same kind of thinking they initially used when problems were created. There is no standard road to building a successful enterprise, no cookbook of guaranteed success. But learning the guiding principles makes the success much more likely. Principles of success and causes of failure when starting and developing a company will be addressed and evaluated. Business model development according to lean start-up will be discussed. Participants learn to differentiate between the challenges corporate development poses on the organisation’s ability to optimise efficiency and outcome on the one hand and its ability to react to change in a flexible manner on the other. The new framework based on the human psychology for understanding and predicting economic outcomes will be presented and discussed.
The course focusses on strategies and methods for companies to develop successfully and earn the returns above the opportunity cost of capital for the shareholders. Participants will be able to judge the effect of change and especially disruptive technologies and scenarios on the organisational structure of corporations and the interaction of their employees. By the end of the course students will learn how to build and sustain a thriving organization.

Ziel:

The goal of the course is to familiarize the students with the following concepts, crucial in today’s highly competitive business environment:
1. Disruptive developments.
2. Objectives of business development.
3. Internal and external reach of business development.
4. Changing the mindset: introducing the «4 whales of success».
5. Business model development according to lean start-up.
6. The new framework based on the human psychology for understanding and predicting economic outcomes.
7. Organisational structures of product, process and service-oriented business models.
8. The multidimensional nature of demand: a conceptual framework for companies to exploit it efficiently.
9. Methods, barriers and implementation of business development.
The course would allow students to develop the following competences:
1. Professional competences: ability to identify and differentiate efficiency and outcome related success factors for internationally active companies;
2. Methodological competences: ability to evaluate operational and motivational effects of organisational structures and business models;
3. Social competence: improve awareness of social responsibility towards customers and employees, improve the ability to communicate and lead small disparate teams they work in.
4. Personal competence: improve the ability to reflect on oneself, develop the ability to lead and motivate teams, develop the ability to think and act proactively as well as customer oriented.

Für jedes Seminar werden mindestens 16 Teilnehmer benötigt.